Elektrikli araçlar artıyor, şarj sorunları büyüyor

Elektrikli Araçların Yaygınlaşmasıyla Şarj Altyapısındaki Sorunlar Artıyor

Elektrikli araç sayısının artmasıyla birlikte, şarj altyapısında yaşanan sorunlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiliyor. Uzmanlar, bu sorunlara karşı proaktif önlemler alınması gerektiğini vurguluyor.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun “Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri” raporuna göre, nisanda toplam şarj istasyonu kurulu gücü yüzde 3,8 artarak 2 bin 84 megavata yükseldi. Aynı dönemde toplam elektrikli araç sayısı yüzde 5 artışla 231 bin 474’e ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, nisanda trafiğe kaydı yapılan elektrikli otomobil sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 91,1 artarak 11 bin 173’e çıktı. Ocak-nisan döneminde trafiğe kaydı yapılan elektrikli araç sayısı yıllık bazda yüzde 78,5 artış gösterdi. Bu rakam, toplam araç sayısının yüzde 13,1’ine denk geliyor.

Bu hızlı büyüme, kullanıcıların karşılaştığı sorunları artırırken çözüm arayışlarını da beraberinde getiriyor.

Problemler Yoğun Saatlerde Daha Belirgin Hale Geliyor

Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) Başkanı Berkan Bayram, araç sayısındaki artışla birlikte şarj altyapısının da geliştiğini ancak kullanıcıların özellikle yoğun saatlerde ciddi sorunlarla karşı karşıya kaldığını belirtti. Uzun sıra bekleme, teknik aksaklıklar ve şarj standartlarındaki uyumsuzluklar gibi sorunlar kullanıcıları zor durumda bırakabiliyor.

Bayram, şarj işlemi sırasında yaşanan sorunlara karşı bazı temel kontroller yapılmasını önererek, sorunun devamı halinde ilgili firmanın müşteri hizmetlerine başvurulması gerektiğini vurguladı.

TEHAD olarak kullanıcıları bilinçlendirmek amacıyla eğitim seminerleri düzenlediklerini belirten Bayram, yerel ve merkezi otoritelerin çözüm önerilerine kulak vermesinin önemine dikkat çekti. Ayrıca, doğru şarj ünitesinin konumlandırılması, kullanıcı dostu ara yüzlerin geliştirilmesi ve şarj firmaları arasındaki fiyat farklarının makul seviyede tutulması gerektiğini ifade etti.

Related Posts

Borsa günü yükselişle tamamladı: İşte en çok kazandıran sektörler

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, günü yüzde 0,12 değer kazanarak 9.486,56 puandan tamamladı. BIST 100 endeksi, önceki kapanışa göre 11,60 puan artarken, toplam işlem hacmi 28 milyar lira oldu. Bankacılık endeksi yüzde 0,21, holding endeksi yüzde 0,03 değer kaybetti. Sektör endeksleri arasında en çok kazandıran yüzde 1,96 ile bilişim, en çok kaybettiren yüzde 2,40 ile finansal kiralama faktoring oldu.

Küresel piyasalarda gözler ECB’nin faiz kararına çevrildi

Küresel piyasalar ABD’de gümrük tarifeleri ile iş gücü piyasasından gelen sinyallerin büyümeye yönelik riskleri tekrar artırmasıyla karışık bir seyir izlerken, gözler bugün Avrupa Merkez Bankasının (ECB) faiz kararına çevrildi.

Doğu Karadeniz’den 5 ayda rekor ihracat

Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane’den 2025’in 5 aylık döneminde yapılan ihracat 707 milyon 102 bin dolara ulaştı.

Petrol fiyatları neden düşüyor? Trump’ın tarifeleri mi suçlu? (3 Haziran 2205)

Dün 65,54 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 64,93 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.15 itibarıyla kapanışa göre yaklaşık yüzde 0,6 azalışla 64,55 dolar oldu. Aynı saatte Batı Teksas türü …

İkramiye harçlığa döndü

Emekli bayram ikramiyesi, 4 Haziran’dan itibaren hesaplara geçecek. DİSK-AR ikramiye tutarına ilişkin bir rapor hazırladı. Buna göre ilk verildiğinde asgari ücretin yüzde 62’sine denk gelen ikramiye bugün yüzde 18’e geriledi.

Mahfi Eğilmez’in ChatGPT’ye sorduğu kritik soru

Türkiye’nin tanınmış iktisatçılarından eski Hazine Müsteşarı Dr. Mahfi Eğilmez, yapay zekâ sohbet robotu ChatGPT’ye ekonomiyi sordu. “Bir ülke neden çöker ve çökmüş bir ülke nasıl kurtarılır?” diye soran Eğilmez aldığı cevabı ve bu cevaba yönelik …